"Коментарі" вирішили поспілкуватися з мисткинею та поговорити про її кар'єру, зіркових клієнтів та створення костюма для конкурсу "Міс Всесвіт 2022".
Леся Патока — це українська художниця по костюмах, дизайнерка образів і стилю артистів шоубізнесу, музичних кліпів, телевізійних шоу, кіно та реклами.
Вона відома розробкою образів для ONUKA, Джамали, The Maneken, Latexfauna, Бумбокс, Pianoбой, Сергія Бабкіна, Ляпіса Трубецького, Івана Дорна, Олі Полякової, NikitA та інших. Також майстриня готує костюми на замовлення для фестивалю в Неваді Burning Man.
У віці 18 років, ще студенткою, її запросили до тижневика "Телегід" вести рубрику про рукоділля, а пізніше — рубрику про моду. Згодом вона перейшла до глянцю "Hello!", у якому керувала зйомками для відділу моди. Після закриття журналу зайнялася власною справою.У 2010 році, розпочавши співпрацю із режисером Олександром Стеколенком, почала набирати команду та створювати Patoka Studio.
Наразі Леся є керівницею двох проєктів: творчої майстерні Patoka Studio та оренди головних уборів і аксесуарів NAGOLOVY.
- Я почала працювати в неповні 14 років і саме тому мій творчий шлях дуже довгий та цікавий. Сама студія Patoka Studio була заснована у 2010 році, тобто у 2023 їй вже виповниться 13 років.
До цього я вже встигла попрацювати в журналах, була на рекламних зйомках і поступово прийшла до співпраці з українськими зірками, яким я організовувала фотосесії для глянцю. Тобто я поступово йшла до того, щоб працювати в цій сфері, але спеціально увагу зірок до себе не привертала.
Як ви наважилися створити творчу майстерню Patoka Studio, адже на той момент аналогічних проектів у країні просто не було?
- Студію Patoka Studio я заснувала спеціально під проєкт Ляпіса Трубецького на пісню "Принцеса". Режисер Олександр Стеколенко, який збирався знімати кліп на цю композицію, запросив мене долучитися до проєкту як головного стиліста та людини, яка раніше займалася створенням артоб'єктів. Я мала відповідати за стиль кліпу, зробити головні убори, артоб'єкти і взагалі все, що ви можете побачити в кліпі на пісню "Принцеса".
В процесі роботи треба було виготовити 6-метровий замок, який просто не помістився в моїй квартирі. Це й підштовхнуло мене набратися сміливості, орендувати приміщення та заснувати студію Patoka Studio. Саме робота над цим проєктом стала для мене дійсно знаковую та дуже важливою подією.
Чи є зараз у вас конкуренти на ринку України?
- Так, звичайно у нас є конкуренти на ринку України і це прекрасно. Я вважаю, що саме конкуренти не дають тобі розслабитися та підштовхують до розвитку та творчого росту.
Чим конкретно займається ваша студія та з якими проєктами співпрацює?
- Моя студія займається створенням світів, адже ми творимо магію. Ми співпрацюємо з багатьма зірками, серед яких ONUKA, Джамала, The Maneken, Latexfauna, Бумбокс, Pianoбой, Сергій Бабкін, Ляпіс Трубецькой, Іван Дорн, Оля Полякова та інші.
Наприклад, з проєктом ONUKA ми співпрацюємо з першого дня його заснування. Саме цей проєкт демонструє як ми створюємо повний віжуал — від створення сценічних костюмів до розробки концепції обкладинок музичних альбомів.
Також ми можемо працювати над створенням реклами, музичних кліпів та кіно. Patoka Studio відома створенням левової частки фантастичних костюмів для проєкту "Маска Україна", участю у масштабних артпроєктах та благодійних заходах.
Чи велика у вас команда і, чи реально стати її частиною? Які навички повинна мати людина, щоб гармонійно влитися у ваш колектив?
- Кількість людей в команді залежить від масштабів конкретного проєкту. В студії є невеликий костяк людей (здебільшого кравчині та закрійники), а інших фахівців я запрошую вже за потреби.
До нашої команди звичайно ж можливо потрапити. Це повинна бути людина з художньою або архітектурною освітою, творча та дотична до мистецтва. Кожен охочий може написати нам в соцмережах і ми залюбки подивимося на його роботи та можливо надалі почнемо плідну співпрацю.
З ким із зіркових клієнтів вам було найважче працювати та чому?
- Відповім коротко — це зірки із важким характером, які бачать в нас підрядників, а не творців. З такими клієнтами ми перестаємо співпрацювати вже після першого замовлення.
Чи було таке, що клієнти залишалися незадоволені результатом роботи?
- Так, незадоволені результатом роботи клієнти нам зустрічалися, але я не повірю, що люди, які щось створюють в цьому житті ніколи не стикалися з подібними ситуаціями.
Треба розуміти, що для нас дуже важлива репутація студії і якщо клієнт незадоволений кінцевим результатом, то ми робимо все можливе, аби доробити виріб та втілити в життя всі побажаннями кліента, або пропонуємо повернути гроші та забрати наш виріб. Але багато хто відмовляється від такої пропозиції, що мене незмінно дивує.
Звідкіля ви черпаєте натхнення і що здатне наштовхнути вас на створення чергового шедевра?
На створення шедевра мене наштовхує замовник, адже ти починаєш одразу включатися в роботи та думати, як реалізувати ту чи іншу ідею.
В сучасному світі чекати натхнення собі можуть дозволити лише ті люди, які мають великих меценатів або гранти та точно не живуть у період війни. Тому моє натхнення — це мої замовники.
Розкажіть, як до вас прийшла ідея створення костюма "Воїн Світла" для Вікторії Опанасенко – представниці України на конкурсі "Міс Всесвіт". Скільки часу ви працювали над його створенням?
Команда працювала над костюмом протягом чотирьох місяців. Робота була ускладнена тим, що доводилося працювати на два міста — Київ та Львів (домівку Лесі в Києві навесні пошкодили уламки російської ракети), а активна фаза роботи над костюмом припала на період наймасштабніших блекаутів у містах України, спричинених ракетними атаками російських загарбників.
Образ Воїн Світла натхненний охоронцем Києва Архангелом Михаїлом, крім того, він перегукується із піснею "Воїни Світла" гурта Ляпіс Трубецкой, що став негласним гімном Революції гідності.
В костюмі ми міксуємо стилізовані елементи українського народного костюма із фантазійними деталями. Все це робить образ цілісним, сучасним і актуальним відображенням України.
Образ складається з комбінезона із золотими вставками (броня) та масивних чобіт, білої спідниці та білої сорочки, крайки (вузького поясу), декоративного німба з колосків пшениці, меча та величезних крил.
Скільки коштує такий костюм? Дуже цікаво, куди він відправиться після конкурсу? Ця робота буде передана вашій студії або залишиться Вікторії на згадку?
Ціна костюма — це конфіденційна інформація. Вбрання належить Вікторії, яка після конкурсу краси продала крила на аукціоні в США за 10 000 доларів та відправила ці гроші на протези для наших захисників.
Чи засмутилися ви, що Вікторія не перемогла на конкурсі? Чи не вважаєте ви подібні заходи заангажованими?
Я не засмутилася, адже Вікторія яскраво засяяла на весь світ завдяки потужному образу "Воїна Світла", який несе в собі глибокі сенси.
Вікторія, яка стала гордістю для нашої країни та прикладом для людей по всьому світу не виграла конкурс, але натомість отримала визнання та стала справжнім уособленням сучасної України.
Про що ви мріяли найбільше до війни та про що мрієте зараз?
Мрія у нас зараз одна на всіх — найшвидша перемога над ворогом з найменшими втратами для України. Адже чим швидше ми переможемо, тим швидше ми зможемо відбудувати та відродити нашу нову, сильну, незалежну, патріотичну країну.
Щоб ви побажали нашим читачам?
Я бажаю вашим читачам, щоб у них в серці завжди залишалось місце для частинки магії.